Fiske i snöväder samt lite rea i butiken!

Det är inte så det vimlar av fiskemöjligheter nu för mig i november direkt så det gäller ta till vara varje möjlighet oavsett väder. För något har jag lärt mig under mitt 50 åriga fiskeliv och det är att hemma i soffan får man väldigt dåligt men har man prylarna i vattnet då har man ivf chansen.
Så även fast de utlovade rejält med snö tog jag mitt spö och gav mig ned till älven i söndags för att se om det gick att lura någon köldstel gös elelr gädda från land. Landfisket i älven efter framförallt gös är sällan en lätt match inte ens under optimala förhållanden men som sagt har man grejorna i vattnet har man chansen.
När jag åkte iväg var det barmark men redan innan första kastet var lagt började lappmöglet falla från skyn och kom så att göra resten av dagen. Så man förvandlades raskt till en fiskande snögubbe.

Dåligt väder finns det? Nä bara dåliga kläder.
Kämpade på så gott det gick i det allt mer tilltagande snöfallet och fiskade noga av spot efter spot men inget ville visa intresse för mina förföriska jiggar. Knappt man fick bottennapp som annars är rikligt förekommande vid fiske från land i älven man får absolut inte vara rädd för att sätta lite beten om man överhuvudtaget ens skall få en chans att få en fisk vid denna tid i detta område. Men endast 2 förlorade jiggar detta pass får ses som en framgång i det avseendet.

I vissa områden tar jag till och med hjälp av offset riggade jiggar för att minska risken att behöva knyta om hela tiden även om jag hatar att fiska offset då det väldigt ofta betyder noll krokad fisk också. Så offset används endast om det är absolut omöjligt fiska med utan. Man ser ofta offset användas både i tid och otid vilket i 9 fall av 10 är helt onödigt. Fiska ALDRIG offset riggat om inte situationen med allt för mycket bröte på botten kräver det.

Fisket gick sin gilla gång och det blev lite samtal längs strandkanten med lite andra flanörer som var ute i det prima vintervädret.

Men ju mer snöfallet tilltog desto glesare med folk ute och till slut var jag nästan helt alena.
Men så fort man tog fram matsäcken ja då flockades besökarna illa kvickt.

Tog en liten pause med mina vänner Kanadagässen innan jag tappert fortsatte svinga mitt spö. Kast lades på kast men hur jag än försökte denna dag uteblev fiskelyckan men ingen kan beskylla mig för att jag inte försökte och hemma hade jag varken fått chansen till fisk eller frisk luft och motion som jag då rakt inte saknade denna dag. Blev ett härligt träningspass i den tunga blötsnön som nu strax innan hemgång nådde ca 25-30 cm.

Men till slut fick jag känna mig besegrad denna dag och det var dags att bege sig hemåt innan det blev helt kolsvart och jag får nog säga att jag tog mig fortare fram på cykel än många bilister som stod och spann med sina sommardäck.

Får väl erkänna att även jag tycker november är en ganska dyster månad när den visar sin sämsta sida den gjort i år med idel regn, dimma, dis och nu blötsnö så försöker glädja Er lite med några riktigt bra erbjudande i butiken som gäller månaden ut så passa på nu de sista dagarna i november att fynda lite.
Avslutat dagens inlägg med att lista lite prylar jag har på rea. Men det där jävla "svart fredag" påfundet som många hakar på håller jag mig långt borta ifrån aldrig förstått det koncepten varför man skall "ge" bort sina varor en viss dag om året och nu t.o.m en hel vecka. Vansinne från början till slut om Ni frågar mig och förstör bara för allt och alla. Nä lägg ned den skiten.
Däremot lite rea på utvalda produktet som utgår eller man väljer sluta med kan man ju ha vid lite väl valda tillfällen.....
Så Välkomna till Fiskeshopen här hittar du bra prylar till bra priser året runt!
Kan vara en bild av fiskespö

Just nu på Fiskeshopen i Trollhättan.
Någon som är sugen på ett Westin W6 finesse-T T&C 7´1´´ 5-15 gr ? Så säljer jag ut vårat sista ex i butiken för 1650 kr just nu.
Endast köp i butik. Först som kommer o vill köpa får det.
Välkommen.
Kan vara en bild av fiskespö

Ännu ett "sista ex spö" till salu till ett mycket bra pris.
Daiwa Lexa trigger "downsizer" 40 -80 gr Nu 649 kr.
Endast försäljning i butik först till kvarn gäller.
Välkommen!
November är en grå trist regnig månad men för att lätta upp i mörkret kör vi just nu utförsäljning på diverse utvalda produkter.
Bland annat en hel del gäddbeten ni kan ta del av nedan.
För trots trista november vädermässigt kan det vara en fantastisk fiskemånad speciellt efter våra predatorfiskar.
Har haft några av mina bästa och mest minnesvärda fiskestunder just i november.
Välkommen in att fynda lite bra ha prylar.
OBS reapriserna gäller endast köp i butiken!
Fladen Maxximus Tail-or Nu 50 kr styck
Svartzonker Mc Hybrid 16,5 cm Nu 119 kr styck
Rapala X-rap Peto Nu 119 kr styck
Storm Seeker shad och Live Kikin´shad 59 kr styck
Savage Gear line thru beten -30% rabatt (gäller EJ stora line thru burbot)
Alla spinnerbait i lager -20% rabatt
Strike Pro Ghost Buster sinking Nu 125 kr styck
OBS Alla priser gäller endast det vi har i lager och så länge lagret räcker dock längst till sista november 2022.

Under hela november kör vi rea på alla BFT spön vi har i lager se lista nedan.
Priserna gäller endast köp i butiken samt spö i lager och så länge lagret räcker dock längst till sista november 2022.
Instinct Perch haspel 7´4´´ 7-25 gr Nu 875 kr
Raptor Pike multi 8´-100 gr Nu 699 kr
Sakura spincast 12´30-150 gr multi Nu 1125 kr
Sakura spincast 13´ 50-180 gr multi Nu 1249 kr
Endast ett fåtal ex kvar av varje så skynda fynda!
Välkomna!

Ytterligare några BFT spön på utförsäljning.
Passa på att göra ett klipp.
Priserna gäller så länge lagret räcker dock längst till sista november 2022 och endast köp i butiken.
BFT Predator Trolling heavy 8´6´´ Nu 749 kr (de blåa 5 st kvar)
BFT Predator Trolling light 8´Nu 599 gr (det röda 1 kvar)
BFT Walker Bombarda 10´10-35 gr Nu 999 kr (1 kvar)
BFT Gäddspinnfiske set Raptor multi 8´-100 gr spö + Instinct ltd edition multirulle samt påspolad flätlina och tafs Nu 1899 kr (1 kvar)
Som synes bara ett fåtal spön kvar så skynda fynda.
Välkomna!
Utförsäljning av äldre modeller av flytoveraller som finns kvar i lager.
Kanske någon passar just dig, lista nedan vad som finns kvar.
Försäljning endast i butik skickas ej.
Sundridge Mk8 gul Medium (2 st kvar), XXL (2 st kvar) Nu 800 kr styck
Sundridge Mk8 gul 2-delad XL (1 st kvar) Nu 800 kr
Imax orange XS (2 st kvar), XXL ( 2 st kvar), XXXL (2 st kvar) Nu 600 kr.
I övrigt har vi annars fått in nya Westin W4 overaller som blir den flytoverall vi i fortsättningen kommer lagerföra då våra marknadsundersökningar visat att den är den mest uppskattade bland våra kunder. Pris 3199 kr.

Detta var en del av vad vi erbjuder just nu och har ju fått lite vinterfeeling även om allt töar bort just nu och isläggning är långt borta så har även pimpelkrokarna åkt fram.
Så passa på att handla pimpelkrok från förra årets lager så Ni inte står utan när väl isen kommer.
355 krokar finns just nu i lager, se bilder för mönster. Skickar gärna 15 kr st + porto, inte så många kvar av varje så först till kvarn men går bra att lägga in beställningar för senare leverans.
Anders Björnänger som hjälper mig med kroken nu när jag själv tröttnat är sugen på att tillverka mer så det går bra att lägga in beställningar också. Är det något speciellt mönster Ni vill ha så skicka en bild så kan vi nog lösa det också.
Tillverkar på VMC och eller Mustad i stl 14-12-10-8.
För mer info och bilder på produkterna kan Ni besök min fb sida eller Fiskeshopens fb sida.

Det var allt för denna gång nästa gång kanske det blir både en dramatisk historia samt lite fångad fisk också.
Ta hand om er därute o simma lugnt så kanske vi ses vid ett vatten nära dig.