En dag på Mjörn och resultat Västra meteserien.

I torsdags fick man ju en dag ledigt så vad göra då. Ja fiska lät i mina öron som en bra idé. Vi hade lite olika förslag jag och radarpartnern Gunter men till slut fastnade vi för att ge gösarna en match på Mjörn. Väderleksrapporterna hade ju utlovat svaga vindar och i övrigt riktigt fint väder. Mjörn vimlar ju av gös nu för tiden påstås det. Så till den milda grad att alla restrektioner lagts åt sidan för att minska på beståndet av gös i sjön som håller på att rubba hela balansen i sjön. Bland annat är abborren mer eller mindre försvunnen. Men att helt ta bort både fredningstider och maxmått för gösen tycker jag var lite till att ta i. Maxmåttet kunde fått vart kvar om Ni frågar mig.

Nu är det ju inte bara att åka ut och hämta gös i parti och minut om Ni nu trodde det vilket jag och Gunter fick erfara i torsdags. Vi har inte fiskat på sjön sen dess glansdagar för 5-6 år sedan då man kunde ha grymma trollingnattpass efter grova gösar. Men idag satsade vi på vertikal och jiggfiske efter gösen. Vi valde också att ta sovmorgon och var inte ute på böljan den blå förrän runt 11 på förmiddagen. Vädret var nästan för bra för att vara sant dessutom lite lätt krusning och strålande sol optimala vertikalförhållanden. Nu är vi inga som jagar runt efter pelagisk fisk med den senaste tekniken vad allt det innebär det får andra hålla på med. Vi nöjer oss med ett skapligt lod så man ser lite vad som sker under båten och hur bottenstrukturen ser ut då vanligt bottenvertikal passar oss bättre. Och söka efter fisken utan att veta exakt var den står är lite av tjusningen. Dagens teknikfiske med massa superekolod till höger och vänster kommer jag aldrig att ägna mig åt lite mystik måste finnas kvar.
Och i ärlighetens namn tror jag inte vi hade fått bättre denna dag med extra tekniska hjälpmedel vill fisken inte äta så vill den inte.

Vi sökte av den ena tilltänkta hot spotten efter den andra. Jag hade ett pet vid kanten på en djupgrynna och Gunter hade hugg av ett par fiskar som vägrade fastna på krokarna. Men vi kämpade på timme efter timme i en allt hårdare vind för naturligtvis hade vädertjänst inte alla rätt precis utan snart gick det vita gäss på sjön och alla som varit på Mjörn vet hur gropig den sjöns vågor kan bli då det blåser upp lite.

När vi till slut hittade lite fisk vid en av Mjörns alla grynnor blåste det så pass mycket att det näst intill var omöjligt att hålla båten. Gunter släppte dock rakt i huvudet på en fisk som omedelbart högg men den klev av den med, Gunter kliade sig i huvudet och undrade vad det var som var fel.

Vi beslöt i stället att resten av dagen ankra båten och istället satsa på helt vanlig hederlig jiggning. Vi letade upp lite intressanta toppar och la en markör på grynnornas grundaste ställe och fiskade sedan av dem från ankrad båt. Uppifrån och ned efter konstens alla regler men fisken uteblev. Till slut tappade till och med jag tålamodet och började gnälla något om hur svårt kan det va att ens få en endaste lite fisk att hugga och då small det så klart. Jag lyckades gnälla upp en liten gädda. Men den blev enda fisken vi fick ute i stara delen av Mjörn.

Vi hamnade istället inne i en grund del av Mjörn till slut för att se om de var hemma här och här var det dessutom en hel del andra fiskare vilket kanske tydde på mer fisk i detta område eller så hade de också tröttnat på vinden och sökt lä i denna vik. Men redan på första ankringen small det återigen till på min westins Hollow teez i grön gult och nu var jag helt säker på att det var gös. Men icke snart började fisken att köra inne vid båten och gösen förvandlades till en 90 cms gädda.

Men vid nästa stengrynna och en omtackling till en ring teez på carolina rigg så satt den där helt plötsligt den så i Mjörn talrika gösen. Gösnollan var spräckt med en 2,2 kgs, tog bara en sisådär 8 timmars fiske vem sa att det var lätt och helt knökat med gös här?? Skämt och sido sådanhär är ju fisket den ena dagen hugger det tokvilt för att kännas totalt som öken nästa. Men i bara farten tog jag en gös till på drop shot vid nästa grynna och däremmellan spräckte även Gunter dagens fiskenolla med ett par stabila gäddor som åtminstone var lite större än betet han använde. Dagen avrundades med en abborre eller var det 2 ??

Kapten Gunter stakar ut dagens kurs!

Dagen började med riktigt bjudväder men var var fisken?

I vattnet tydligen för fram emot kvällen började det hända en del som till slut räddade dagen.

Vågorna gick till slut höga ute på Mjörn och denna gädda blev enda fisken ute på de öppna vattenviddorna.

Smala men långa och fel sort men bara det nappar så.....

Tyckte nog Gunter med...

Men till slut kom "rätt" sort.

Något möra efter dryga 10 timmar i båten styrde vi kosan hemåt efter en till slut ändå lyckad dag. Trägen vinner.

I dag söndag laddade vi om för andra deltävlingen i Västra meteserien. Som skulle genomföras som en feedertävling vid Tjurholmen i Göta älv mitt emot Älvängen. Vi har ju varit några gånger här och tränat med ett riktigt trevligt mörtfiske som resultat med inslag av en del id. idag var en annan dag.....

På grund av lite krockar med ett par övriga tävlingar i området samt det obligitoriska bortfallet pga sjukdom och andra mystiska omständigheter blev vi bara 9 till start idag. Lite synd men tävling är tävling hur många eller få som kommer. Vi som var där kämpade till sista blodsdroppen, nja inte riktigt en av oss vek ner sig och traskade hem i förtid i leran....

Enligt våra regler blev det uppdelning på 2 sektioner med 5 på A och 4 på B. Jag lottade till mig peg 8 med Rainer och Gunter uppströms och resten av startfältet således nedströms mig. Under upptacklingen blev himlen allt mer hotfull då mörka moln tonade upp sig i horisonten. Och efter en vecka med sol sol och åter sol var regnet ett faktum 5 minuter innan mäskning. Jag behöver väl inte ens nämna att det blåste upp också och vågorna gick höga på älven men bara bita ihop och gilla läget ju tuffare förhållande desto mer brukar jag tända till. Så också idag taggad till tusen för stordåd laddade jag feedern och startade tävlingen i det strilande sommarregnet. Mäskade upp 2 platser med 6 lite större feedrar på vardera platsen med lite klippt mask, casters, död magott och några majskorn. En 18 meter ut och en endast 12 meter ut. Strömmen varierade som vanligt från nästan ingenting till relativt hård men på dessa korta avstånd var det inga problem att hålla botten med en medium feeder på 28 gram (Nisa open end).

Det förväntade mörtracet från start uteblev. Betena förblev orörda och tippen var stilla. Efter en halvtimme började de få en och annan fisk på A sektionen och då i form av ganska stora braxen och en del idar. Så en liten gnista av hopp tändes det är i alla fall fisk på sträckan bara att ligga på och försöka locka till sig dem. Men minuterna förbyttes till kvartar och kvartarna blev till timmar men nollan spräcktes med 2 feta gersar. Efter halva tiden hade Gunter och Rainer plockat var sin större fisk och helt plötsligt efter 2,5 timme fick även jag en fin dragning och en 2 kgs braxen kunde efter viss besvär då de stred mer än vanligt inne vid kanten glida i håven och vips var man i täten på sektionen.

Men säg den glädje som varar för evigt både Gunter och Rainer svarade med var sin panka och så var man nere på 3e plats igen. Sista halvtimmen närmade sig och det var inget ösfiske på A heller precis men lite mer fisk och stora fiskar så de kunde svänga rejält i resultatlistan ända in till slutet så det gällde att hänga i. Sista halvtimmen började och då behagade ännu en braxen suga i sig mina beten och i utlägget efter ännu en. Nu blir det slakt alá Lidan sista halvtimmen trodde jag men där sket jag i det blå skåpet endast ett par småpill och möjligtvis ett missat braxen napp blev facit sista 20 minutrarna. Däremot kunde Gunter dra en till och med den säkra segern på våran sektion med 6260 gr. På A sektionen vann Shaun med 11800 gr strax före Per Erik Gyllbrandt på 9280 gr. De hade 9-10 fiskar var ganska bra snitt med andra ord!
Jag själv vägde in 5280 gr med mina 3 braxen och 2 gersar och det räckte till en 2a plats på B sektionen. I den lottade lagtävlingen beslutade vi eftersom vi blev udda antal deltagare och var så få att bara köra 2 manna lag och låta den som blev utan lagkompis dubbla sin vikt och det slumpade sig så lustigt att Gyllbrandt blev utan lagkompis och tog därmed hem lagsegern så kan det gå.....

Regnet upphörde efter halva tiden också och solen tittade fram och allt slutade lyckligt till slut även övergången över diket som Niclas byggt höll ända in i mål. Slutet gott allting gott.

Mörka moln tonade upp sig strax innan start.

Spartansk utrustning idag några feederspön och en stolryggsäck med bara de allra nödvändigaste prylarna räcker det med ibland speciellt när det blir en bit att gå i kämpig terräng.

Team Prestons insats räckte till en 3a på sektionen idag.

Gyllbrandt med sin första för dagen.

Nöjd Gunter med en av sina braxen som hjälpte honom till dagens sektions seger.

Men ingen rådde på Shaun idag som visade att Engelsmän kan visst meta......Han första idag var den största säkert en bit över 3 kg.

Hjälp en Kristian säger braxen och försöker fly sekundrarna senare var den åter i sitt rätta element. Minst sagt fin storlek på braxen idag.

Fick vara nöjd med en 2a plats idag. Vet inte vad jag kunde gjort annorlunda kanske en liten hårdare grund hade lönat sig för att få dem att stanna när de väl kom vem vet??? Även om man kastar om ofta så äts ju snart lite beten upp av ett gäng hungriga 2 kgs braxen och så drar de vidare men svaret på detta får vi aldrig något att testa nästa gång fast idag var jag ju inställd på mest mört, tji fick jag.

Resulta Västra meteserien deltävling 2 Göta älv Tjurholmen 20170528 Feedertävling.

Peg Metare Vikt Placering

B3 Jonas Stridh 5280 gr 2
B4 Rainer Mass 3780 gr 3
B5 Gunter Furthmüller 6260 gr 1

Det var allt för denna gång. Sköt om Er så ses vi vid vattnen!

Oväntad gäst på metekursen!

En dag i Årjäng att minnas. Här kommer historian om det, håll till godo.

I går söndag hade jag och Rainer blivit inbjudna av Normarkfiskarna i Värmland för att ha en metekurs med dem. Alltid lika kul och inspirerande när man får chansen att lära ut sin kunskap till andra entusiaster och även få se lite nytt och kanske på köpet lära sig ett och annat själv kring metets underbara värld.
Sagt och gjort tidigt söndag morgon lastades bilen full av utrustning för demodagen. Inriktning internationellt mete stod på programmet. Och resan kunde starta mot Årjängs båthamn där detta spektakel skulle utspela sig.

Resan upp flöt på bra och mil efter mil lades bakom oss och timmarna kändes som minuter då vi under resans gång avhandlade den ena historien efter den andra. Största händelsen på ditresan var väl att få se en älgko med kalv de är väl på väg att stöta bort kalvarna nu så det kan ju vara lite lurigt men detta möte slutade bra och snart var vi framme och mötte upp dagens arrangör Sören Börmark som hälsade oss Välkomna till Värmland och Årjäng.

Sören hade ordnat det fint med brygga, bänkar och grill så det såg ut att kunna bli en toppendag. Dessutom beställde han solsken som kom precis lagom då vi anlände. Jag tacklade upp en del av utrustningen och kursdeltagarna började strömma in. Värmlands framtidshopp junioren Fredrik Härnes fanns redan på plats otålig som ungdomarna är hade han redan dragit igång med metandet och halade mört och löja för fulla muggar så där behövdes kanske ingen vidare utbildning. Fast inom fiske blir man ju aldrig fullärd vilket kanske är lite av tjusningen.

Till slut hade det anlänt 15 personer och jag drog igång tillställningen som väntat var ju Fredrik dock den enda som drog ned medelåldern något. Hur vi skall arbeta för att få igång fler ungdomar i detta område blir en hård nöt att knäcka.
Men de som kom var väldigt intresserade och drog åt sig av all information jag hade att delge som svampar förhoppningsvis kanske ett och annat trix fastnade i hjärnbalken och kan hjälpa vid framtida metepass för åhörarna.

Försökte att hålla kursen så enkel och pedagogisk som möjligt började med det som de flesta ändock känner till vanligt långspömete. Visade uppbyggnad av tackel, lodning av djup och allt som hör till. Löjmete var också något som de var sugna på att lära mer om då det är en vanlig vinnarfisk i dessa trakter på tävlingarna. Så det blev en grundlig genomgång av det och de ville naturligtvis se mig dra upp ett gäng. Tog en direkt på blank krok de ville dock se mig göra om det vilket naturligtvis misslyckades men med bete på nappade det desto bättre. Löja fanns det gott om så det var enkelt att dema detta fiske.

När vi kände oss varma i kläderna tog vi det ett steg till och visade take a part mete som vi fick försvenska och kalla plock i sär fiske så fattade även deltagarna vad jag pratade om, som sagt håll det enkelt var det. Visade på take a part spöts fördelar gentemot långspö med den betydligt bättre betespresentationen som en av fördelarna och jag tror det gick upp ett litet ljus för deltagarna även om de flesta av dem ansåg sig vara för gamla för att börja med något nytt. Men det har jag hört från säker källa att för gammal för att pröva något nytt blir man aldrig.

Dagen rullade på under skoj och glam och även rullspöna åkte fram. Allt från feederfiske till bolo behandlades. Tackel för fast matchmete och för glidande s.k sliderfiske avhandlades. Och snart fann vi oss redo att gå på själva mäsket som kanske drog mest uppmärksamhet idag. Är väl inga större hemligheter där gäller ju bara att anpassa efter rådande förhållande och jag påvisade så gott jag kunde när och varför man skall ha de olika blandningarna och det jag tryckte hårdast på var vikten att tillsätta rätt mängd och sorts beten i mäsket så du har något mer än bara doften som håller fisken kvar på platsen.

Sedan var det ju naturligtvis dags att hysta lite i vattnet för de ville ju se praktiskt fiske också och det var väl det vi mest var här för. Att visa metet i praktiken och jag fick på köpet stifta bekantskap med ett nytt vatten vilket alltid är trevligt. Mäskade upp en take a part plats på 11 meter som skulle bli huvudmålet för själva fisket idag men mäskade även på rullspöna för att visa hur det gick till och hur man hanterar en slangbella och fyller en feeder på bästa sätt.

Fiskade en kort stund och visade lite handhavande men det enda som ville nappa till att börja med var våra små silvriga vänner löjorna.

Det var dessutom hög tid för att bryta för lite lunch. Korv med bröd och räksallad stod på menyn och det smakade utmärkt i den allt mer tilltagande vinden men solen värmde skönt idag och årets första bonnabränna var ett faktum.

Efter att magarna fått sitt hade även fiskarna hittat till mäskplatsen och fina mörtar kunde svingas in i jämna mellanrum och jag fortsatte förklara metets hemligheter efter bästa förmåga och frågorna haglade från en allt mer entusiastisk publik.

När vi var som mest inne i fisket fick vi ett oväntat besök men vi hade inget speciellt kaffe att bjuda på så den fågel som dök upp såg förargad ut då vi inte betedde oss korrekt när man får oväntat besök. Ingen av oss som var på plats kan väl kalla sig själv för någon större fågelexpert men nog tror vi att det var en havssula som hade kommit på villovägar. Den såg ut att ha något runt näbben och först trodde vi nästan att den bad om hjälp att bli kvitt det. Men plötsligt gör den ett utfall mot flötet och klipper det i luften så näbbet var det inget fel på som tur var insåg den sitt misstag och släppte greppet omedelbart och undvek också att trassla in sig.
Vi fiskade upp några löjor vi tänkte mata den med istället för flöte men då behagade den att lämna oss och försvann i fjärran och detta något oväntade möte var över för denna gång.

Flötet hade dock blivit obrukbart efter attacken så ett annat tackel fick komma till bruk och på det nappade det en skaplig braxen med en gång och sedan rullade fiskevisningen på tills vi kände oss nöjda för idag. Det hade blivit en heldag vid strandkanten som uppskattades både av ledare och deltagare vilket gladde oerhört det kändes som man ändock hade rott sitt uppdrag för dagen i hamn.

Att se någon blanda mäsk kan tydligen vara oerhört intressant.

Mäskning pågår.

Havssulan som kom på besök var nog egentligen mest sugen på fisken i keepnetet. (Om det nu var en havssula men vi tror det är det någon som vet bättre säg gärna till).

Men det enda den fick säg till livs var en tugga av flötet så det tog in vatten och sjönk efter denna behandling.

Västra Silen panka.

Efter avslutat dagsverke och även ytterligare ett par juniorer dock upp på slutet vilket var glädjande.

Hoppas Ni alla som deltog fann det intressant och lärorikt så ses vi vid vattnet framöver. Och stort tack till alla inblandade som gjorde denna dag till en fantastisk helhetsupplevelse,. Värmland när det är som bäst!

Nästa helg stundar nästa Västra meteserie en feedertävling i Göta älv vid Tjurholmen nere vid Älvängen. Anmäl Er till mig Ni som tänkt deltaga senast på fredag så ses vi där!

Har allt även kvällsmetat lite till denna vecka men det sparar vi till en annan gång.

Må så gott så ses vi när vi råkas. Klart slut för denna gång.

Stilla flyter ån.

Idag var det åter dags att hamna bakom flötet ett par timmar. Medans storfräsarna gjorde upp om lagtiteln i Sensas open i Lidan valde jag, Rainer och Jack att ta en tur till Frändeforsån vid Brålanda för att besöka en av våra gamla tävlingssträckor från en svunnen tid.

Efter den kallaste majvecka i mannaminne och med ett välkomnande strilande vårregn när vi väl anlände till platsen var det kanske inte med de största förhoppningar vi äntrade dagens tilltänkta meteplats. Men innan man börjar har man ju alltid skyhöga förhoppningar och det har ju nappat bra i övriga åar vi besökt trots det något kylslagna vädret. Så det skulle nog bli åka av idag med tänkte vi.

Spöna riggades under glada tillrop i det allt mer tilltagande regnet. Rainer och Jack var hetast på gröten idag och fick riggat sina långspön med blixtens hastighet och tjuvstartade lite innan mig. Jag valde 11 meters take a part idag med 3 toppar, 3, 4 och 5 gram då senaste dagens regn satt lite fart på vattnet och tyvärr naturligtvis förvandlat det till en ganska grumlig sörja. Även en 4,5 metare riggades då det normalt sett går fint att plocka lite fisk i början nära land på detta ställe.

Efter några utlägg halade Rainer och Jack upp var sin björkna men sedan hände inte mycket mer. Efter sedvanlig hinkflyttning och övrigt pyssel var även jag redo att hysta lite gotteligott i vattnet som förhoppningsvis kunde attrahera åns alla individer. Räknade ju med en massiv braxenfångst så det gick i 10 rejäla mäskbollar hälften mäsk hälften leem med en halv burk majs och en halvliter casters. Detta blev nog på tok för mycket skulle det visa sig då ån visade sig från en av sina sämre sidor denna dag. Fick i alla fall några mörtar och björknor direkt vid kanten men sedan osedvanligt tomt, nappen uteblev.

Likadant var det för Rainer och Jack och Jack blev lite ledsen på regnet och fick sätta sig i bilen. Dessutom var en kräfta som nappade på Rainers grejor ofin nog att skrämma Jack något med sin aggresiva uppsyn. Men regnet drog bort och kräftan blev lugn så snart var Jack med i matchen igen och fiskade på som aldrig förr.

Klart man kan bli lite rädd för en kräfta med denna uppsyn speciellt om man bara är fyra år.....

Efter ungefär en timmes tid testade jag t.p platsen för första gången en fin björkna direkt i första utlägget, nu blir det åka av tänkte jag. Ack vad jag bedrog mig endast en liten mört orkade nappa nästföljande halvtimme. Ändrade mellan mina olika tackel prövade fiska runt på mäskplatsen, hålla emot släppa och låta driva fritt, mycket överdjup, lite överdjup, högre upp inget hjälpte. Det enda som gav lite utdelning var växling mellan den långa och korta platsen så fort man bytte ställe fick man åtminstone ett napp och ibland följde även en firre med upp. Under en period var jag till och med så desperat så ett löjspö åkte fram för att se om de små liven ville men hade inget mäsk med avsett för detta så det lades snart åt sidan efter att 3 små löjor ändock behagade suga i sig magotten men som tur var sprattlade de loss på vägen in så jag slapp ta i dem utan istället försökte jag komma på gåtan med hur jag skulle dyrka upp låset och knäcka koden för att lura de större firrarna idag.

Koppade ut lite mäsk och casters på t.p platsen och ändrade tillbaka till lite överdjup som trots allt varit det som funkat bäst och vips dagens första och enda braxen. En vanskapt historia, den följdes av några björknor. Nu trodde jag att jag kommit på något. 4 fiskar på 4a utlägg med magott dippat i bloodworms dip. Men det var nog bara nyhetens behag för strax slutade även detta att funka. I slutet av dagens 4a timmars pass började det dock nappa lite, lite bättre och nu var det bara maskbitar som dög allt annat ratades av fisken. Ännu en vanskap fisk till dök upp nämligen en mycket underlig mört om den inte hade genetiska fel måste det varit en riktig trevägskorsning mellan mört, färna och björkna. Aldrig sett en dylik mört eller vad det nu var. Naturens vägar äro outgrundliga. Vi satt ju nedanför reningsverket i Brålanda idag och det är ju inte utan man börjar undra om det har något att göra med dessa något defekta fiskar, hoppas inte....

Härligt var det dock att höra Jacks härligt bubbliga skratt och glädjerop varje gång han lyckades kroka en fisk. Och Jack fick nästan flest arter idag, björkna, mört, abborre och nästan en liten gädda men den fulingen bet av linan innan Jack han svinga in Frändeforsån monstret. (Gäddan var säkert på 200 gram minst!!!!).

När man har roligt går tiden fort och det var dags att summera dagens insats. Rainer och Jack mäktade med 1,3 kg idag + en kräfta och jag gnetade ihop 3,6 kg. Vad som exakt bidrog till den skrala utdelningen idag skulle väl de lärde tvista om men det grumliga vattnet ihop med att många av åns individer befann sig på annan lokal upptagen med lek samt det fortsatta kalla vädret kanske är en del av förklaringen för inte kan det väl vara så illa att Frändeforsån sett sina bästa dagar, vi får pröva igen längre fram. Då förhoppningsvis är allt som det skall vara igen. Vad lärde man sig en dag som denna då ja säkert något i varje fall, framförallt att aldrig ge upp med lite trix och fix går det för det mesta att lura upp några fiskar även under de mest extrema förhållandena.

Dagens enda braxen för min del såg inte helt frisk ut.

Far och son redo med en batalj med Frändeforsåns invånare.

Och här är resultatet. Jack glad som en lärka för sin björkna! Och farsan Baloo (förlåt Rainer) lika glad över sin något friskare braxen än min.

3,6 kg på 4 timmar var väl kanske inte vad man drömde om innan men så var verkligheten. Blir ju sällan som man sig tänkt men vi tar nya tag och kämpar vidare. Kanske lite nya vattendrag skall få besök under veckan som kommer, alltid spännande att se vad det kan ge.

Här dagens underligaste fisk. Nu syns det inte på bilden men pannan var bred som en färnas och huvudet påminde om en rudas, ja som sagt naturens vägar äro outgrundliga...

Om Ni undrar så har jag givetvis inte bara fiskat idag under veckan som gått utan även både svingat gäddspön och abborredito men inte med någon större framgång så den historian tar vi en annan gång men lite bilder från veckans kvällspass kan jag väl bjuda på och sammanfattningsvis kan vi nog konstatera att älvens abborrefiske inte riktigt kommit i gång än. De könsmogna fiskarna har nog annat för sig just nu.

Små abborrar var åtminstone på hugget men inga stora i sikte.

Får nog bli lite turer till några sjöar istället inom snar framtid som jag tror väldigt mycket på om jag överhuvudtaget skall ha en chans att få lura den eftertraktade borren över 1,5 kg som gäckat mig i hela mitt liv. Vid specimenfiske är det sista jag skulle göra att åka till "innevatten" och kända ställen. Nä halva nöjet med fisket är ju att hitta eget. Hellre en 1,5 kgs i ett okänt vatten än en över 2 kg i ett känt samma tänk har jag oavsett art. Jag högaktar dock de som orkar kämpa på i samma vatten år ut och år in drivna av att fånga just den jättefisken som tänkas simma i just det vattnet fast jag har lite svårt att se tjusningen i det men det är en helt annan historia.

Fick skala ned storleken på gäddbetena för att överhuvud taget lura en fisk under denna vecka men vi tar nya tag. Så sköt om Er därute så ses vi vid vattnen.