Så var sommaren över?

Hej på Er igen fiskevänner.
Värmen kom för att sedan försvinna ganska fort och allt återgick till det normale dvs ostadigt väder. Jag har inte fiskat själv så mycket den gångna veckan. Det har varit mycket jobb i shopen, mest hjälpt andra fiskesugna med grejor och följt våra grabbar på feeder Vm. Hur det gick får de själva berätta fast jag kan bara säga bit ihop och kom igen så kanske Ni får en aning om hur det gick.
Självklart har jag dock klämt in några fiskepass. Först ett kort feederpass i Vassbotten i torsdags. Fiskade en timme mellan 21.00-22.00 vilket gav ca 40 fisk mest björkna.
I lördags var det dags för Feederserien 2 att gå av stapeln vid Vänerparken i Vassbotten. Hela 4 tappra hade kommit till start. Vi fick oss en blåsig men trevlig tävlingseftermiddag. Dock vill inte firrarna riktigt vara med oss på denna serie. Nästan lika trögt som sist fast med en bättre utgång. Jag och Rainer fick igång fisket den sista timmen mycket tack vare att vi fiskade längre ut än Johan och Kristian. Efter en spännande invägning lyckades jag knipa första platsen med 80 gr före Rainer. Min fångst bestod mestadels av småmört tagna drygt 30 meter ut på 2-3 maggottar. (röda såklart!).
Här följer resultatet på Feederserien 2 i Vassbotten.
Plats Namn Vikt Placering
A1 Kristian Ekman 780 gr 3,5
A2 Johan Mattsson 780 gr 3,5
A3 Jonas Stridh 1760 gr 1
A4 Rainer Mass 1680 gr 2
Jag hoppas myten om att jag skulle få kantplatser hela tiden är borta nu. Inte ens kantplats när det bara är 4 deltagare fast nästkant är ju bra nog!
 
I går blev det ännu ett försök med vertikalspöt efter gös i ett av våra gösvatten. En underbar dag på sjön blev det precis lagom varm och mulet men uppehåll. Fisket var väl inte det allra bästa men det nappade på lite här och var. Framförallt på f.m idag. Vi fiskade vid botten idag igen då vi inte har varken tekniken, lusten eller tålamodet att fiska pelagiskt. Återigen var det westins twin teez i färgen slime som gav de flesta kontakter. Alla hugg kom ca 0,5 m ovanför botten vid 5-7 m djup över hårdbotten eller i kanten till lerbotten. Inga större sensationer idag förutom att Daniel skar sig i tummen på en gös så han fick tejpa med isoleringstejp. Nu skall han införskaffa första förband till båten. En båt var ute och fiskade pelagiskt, de lyckades landa en gös på 5,5 kg. Vi fick ingen så stor men jag knep i dag 8 st och Daniel 6 st gösar. I dag fick faktist 2 av dessa bli matfisk ibland får man unna sig lite lyxmat.
2 sekunder senare skar sig Daniel. Han har för korta fingrar. Det bara är så!
Dagens första efter några minuters fiske. Bara lite av 17 cm jiggen sticker ut. De tog brutalt de som tog idag.
En som ser hungrig ut. Han vill ha en hel båt.
Mr X ute och drar "stora snorgersar" (förlåt gös.)
Glupska små krabater.
Man får vara glad för det lilla.
Det blev en på daggmask idag också. 5 diggisar föll denna i smaken, tacklade på drop-shot tackel med en liten stinger trekrok.
Men vi skulle nog riggat med gösliknande beten idag. Denna bäbisgös spottade en kilosgös ur sig.
 
Det var allt för denna gång. Nej förresten jag fyller visst år idag, grattis till mig. 
Ha det gott så ses vi vid vattnen.