Oktoberfest i butiken!

Höststormarna avlöser varandra och regnet står som spön i backen och klagosångerna haglar kring det urusla vädret. För vem minns den sommar som flytt....
"Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". Fast hård vind kan stoppa den mest ivrige sportfiskare och bör så göra också. 4 meters vågor mötte dumdristiga hummerfiskare i helgen vilket ledde till åtminstone ett dödsfall vad jag känner till. Mycket tråkigt men är det något man skall ha respekt för så är det hård vind på vårat hav och våra stora sjöar. Vinden har satt käppar i hjulet även för mitt fiske och hindrat mig att genomföra det som var planerat. Så det blev bara mest lite pliktskyldigt doppande i älven längs land med prylarna.
 
Men för att trösta alla och ge lite nytt hopp för framtiden inför höstfisket kör vi en riktig Oktoberfest i butiken med massa trevliga erbjudanden, kom in och fynda vettja för om bara vindarna ger sig något stundar förhoppningsvis ett givande höstfiske efter i stort sett vad som helst. Oktober är en av mina absoluta favorit månader för fisket, allt är ju igång!
 
Här kommer lite av vad som just nu erbjuds i butiken: 
Stor lagerrensning på fluglinor: Alla fluglinor i lager -50% rabatt!
 
Många olika RIO linor -50% rabatt. De flesta finns kvar i många klasser mellen #2 - #10.
 
Ännu fler RIO linor samt Cortland sjunk linor -50% rabatt.
 
Även en hel del gamla godingar till 50% rabatt!
 
Kör en specialkampanj på Shimano haspelrullar. 
Shimano Sienna 3 olika storlekar Nu 399 kr styck. Shimano Nexave storlek 1000-2500, 599 kr styck. Shimano Nexave 4000, 699 kr styck. Shimano Sahara 2500-4000, 740 kr styck samt Shimano baitrunner DL 2500-4000 Nu 999 kr styck! Riktigt trevliga rullar till bra peng!
 
Gör ditt eget set. Välj valfritt spö, rulle och lina från vårt lager i butiken och erhåll 20% rabatt. (Detta erbjudande går dock inte att kombinera ihop med rearullar och reaspön samt gäller ej redan färdiga set.)
Många spön och rullar att välja på, kombinera ihop ditt egna specialset och få 20% rabatt.
 
Vi fortsätter också vår lagerrensning av flugspön och flugrullar. Nu hela 50% rabatt på ALLA flugspön, flugfiskeset och flugrullar i butiken!
Vi har fortfarande gott om flugspön från FLY FISHERMAN kvar. Även en hel del A.Jensen samt mycket mer. 50% på ALLA flugspön och Flugrullar nu!
 
Om bara dessa förhatliga stormvindar behagar bedarra något så kommer nog Vänern snart att leverera fina silverfiskar till trägna trollingfiskare och då har vi ett bra erbjudande nu på de populara strike pro trollingvobblerna som skördar så stor framgång och vinner tävling eftger tävling.
Köp 3 st strike pro vobbler för 150 kr!!
 
Vi har mängder av strike pro trollingvobbler i lager med de rätta färgerna för Vänern samt en egen specialfärg.
Nu 3st för 150 kr!!
 
Gäddfisket har redan varit lysande i bland annat södra Vänern så därför får vi ha något för gäddfiskaren också. Vad sägs om samtliga Buster Jerk i lager för endast 129 kr styck.
Buster Jerk behöver väl inte någon närmare presentation, Nu 129 kr styck. (Sedan att jag inte kan fiska med dem är ju en helt annan sak). Har verkligen försökt lära mig fiska med Buster Jerk men än idag är det enda Jerkbait som jag testat som jag inte landat en enda gädda på men andra öser ju upp fisk på dem så kom o köp!
 
Kör också en riktig dräpare på Storm R.I.P roach. Köp en jigg + färdig rigg för 129 kr. (ord pris 240 kr).
Ett bete som är pefekt att fiska pelagiskt med för Er som vill ha minimal rörelse på betet för köldstela gäddor.  Ger stor siluett och flyttar mycket vatten.
 
Ännu en riktig dräpare: Välj 3 valfria savagear beten och erhåll 30% rabatt. Vi har mängder av deras heta beten att välja på. En klar personlig favorit är deras reel eel 30 cm som gav mig 66 gäddor på 7 fiskepass första våren jag testade denna fantastiska lilla ål!
 
Sedan måste man ju ha något att stoppa alla sina beten i och då kan vi erbjuda väldigt förmånliga priser på betesaskar. Bland annat "jerkbox" för 85 kr styck och "soft lure box 2 sidig" för 60 kr styck.
 
Bra priser på betes lådor och räcker det inte med plastboxar kan vi erbjuda just nu -30 % rabatt på alla väskor med boxar i lager.
 
Nu 30% rabatt på samtliga väskor med boxar i lager. Mängder olika att välja bland!
 
Vill också påminna om att vi nu som alltid har -15% rabatt om man köper 10 blandade viking herring och Ni har väl inte missat vår specialfärg, öringens fiende n.o 1 på västkusten men lika framgångsrik i ett regnbågsvatten nära dig!
 
Passa på pris även på sufix XL strong på stor bulk perfekt lina till trollingrullarna. 0,35 mm-0,50 mm.
0,35 mm 4020 m, 0,45 mm 2440 m, 0,50 mm 1960 m för 455 kr per bulk spole!
 
Samt mycket mycket mer, som vanligt har vi det mesta du behöver för ett lyckat fiske. Så kom in till mig för erbjudandena gäller endast köp i butik. Eller kom bara in för att tjöta lite och få de senaste heta tipsen om var du finner de stora alltid hittar du något du inte trodde att du behövde!
 
Erbjudandena gäller hela Oktober med reservation för slutförsäljning. Hoppas vi ses på Fiskeshopen i Trollhättan.
 
Hur gick mitt eget fiske i helgen då jo jag säger bara så här det är tur att jag har mina kära vänner mörtarna att förlita mig på så man fick känna lite darr i änden på spöt även denna helg!
 
Började söndagen med ett försök på gös nere vid laxfiskesträckan men det närmaste en fisk jag kom var en lax grilse som inte gillade att jiggen kom för nära hens revir.
 
Prövade sedan mitt inne i staden på ett av de säkrare abborrställena men då kom den första båten som fått gå upp på en vecka på grund av det låga vattenståndet i Vänern. Men nu öser ju regnet ned så det har höjt sig 1-2 cm och det räckte tydligen för att släppa på sjöfarten igen.
 
Nä det fick bli till att tackla om och ta en dust med älvens mörtar och de sviker ju sällan fick ett 30 tal på en liten stund upp till 500 gr så till slut blev det en trevlig söndagseftermiddag i alla fall.
 
Simma lugnt mina vänner så ses vi när vi råkas!