Fallens dagar och lite annat ståhej!

Här i Trollhättan har den gångna veckan som vanligt vid denna tid på året präglats av Fallens Dagar. Något som blir allt mer avlägset för mig att besöka för varje år som går. Förr var det roligt med lite uppståndelse i stan och är väl så fortfarande för väldigt många men själv har jag tröttnat på skiten. Trevligaste inslaget på Fallens Dagar för en fisketok som mig är väl den årliga barnfisketävlingen som i år lockade 180 barn i åldrarna 6-16 år. 
Men som sagt jag brukar nu för tiden hålla mig så långt borta från denna tillställning som jag kan. Folksamlingar får jag nog av på jobbet.
Nä det fick bli en tur till den lilla ån igen i brist på annat då det naturligtvis skulle blåsa ännu mer än förra helgen vilket omöjliggjorde allt inplanerat båtfiske.
Nu var jag laddad till tusen för att försöka hitta de riktigt stora idarna. Laddad med bröd, majs, räka mm gotteli gott gott för iden bar det iväg för en kvällstur. Full av förväntan på värdens köttafiske mäskade jag upp ett par hot spot med lite brödmäsk + majs.
Men ack vad jag bedrog mig. Idarna och även mörtarna var borta med vinden som uppslukade från jordens yta. Ingen aktivitet så långt ögat nådde. Lät de 2 uppmäskade platserna vila och sökte nya höljor i den allt mer igenväxta ån (diket). Men inte ett liv trots idoga försök efter alla konstens regler. Men när jag efter en timme återvände till det första uppmäskade området dök flötet och en id på lite över kilot behagade nappa på majs, maggot. Slapp bli "fiskfitta" i varje fall. I nästa utlägg kastade sig en på ca 1,5 kg på omgående. Nu blir det rocken roll resten av kvällen tänkte jag. Sådana tankar skall man inte etablera i huvudet för då går det oftast helt åt andra hållet. Inte en endaste firre till blev det på detta swim. Vandrade något nedstämd den långa vägen tillbaka, prövade av hölja efter hölja och lyckades gneta upp lite mört här och var och en liten idstackare till.
Men mig knäcker man inte så lätt. Nya försök skall göras. Vet att jag kan åka ut i älven och sätta mig på vilken ö som helst och dra kanske 20 idar över 2 kg och därtill men var ligger utmaningen i det att alltid söka "säkra" kort. 
Mycket slit för lite resultat men alltid något.
 
Gjorde en snabbvisit trots allt på fallens dagar men fann bara några "blötdjur".
 
Simma lugnt fiskevänner så ses vi vid vattnen!