Så vart det lite förkylt.

Ännu en vecka har passerat vart tar tiden vägen den bara flyger i väg. Makrillen har i varje fall kommit i gång på allvar. Jag har inte varit ute men farsan har åkt ut med båten och metat makrill vid Fiskebäckskil 2 gånger under veckan med gott resultat och vid Norra Hamnen i Lysekils har det hivats makrill i parti och minut.
Själv var jag nere vid Hojums varp vid kraftstationen i onsdags och prövade lite efter borre. Det nappade i varje kast tills solen dalade bakom grantopparna då blev det helt stendött alla borrar tog på den lilla fin-s drop shot jiggen i norsfärgad fast storleksmässigt var det inget att skriva hem om. Dock vill jag bara säga till alla Er laxfiskare som säger att det är tomt på lax vid Trollhättan ett enda stort VA!!!!!! På 45 min såg jag minst 10 fina laxar som visade sig varav 3 var uppe samtidigt i fina välvningar granna bitar på runt 5-10 kg. Men däremot såg jag inte till en enda laxfiskare. Sitt inte bara hemma och lipa att det inte finns någon fisk hemma i lägenheten brukar man sällan få något.
Borrarna nappade friskt tills solen dalade bakom horisonten.
 
I fredags e.m dök plötsligt en förkylning över mig ont i halsen huvudvärk feber och allt som hör till. Men det var bara att härda ut som egen företagare kan man ju bara inte sjukskriva sig helt plötsligt och jag hade ju dessutom planerat fiske under helgen. Väl hemma blev det lite huskurer så jag kände mig något bättre under lördagen. Det vill mycket till för att jag skall ge upp fiske. Feederserien deltävling 3 stod på programmet.
I dag blev vi återigen hela 6 deltagare. Tävlingen var vid Länsan i Vänersborg, Rainer lottade till sig kantplatsen längst ut vilket han förvaltade väl med 5420 gr mestadels mört knep han förstaplatsen med ett halvkilo till godo. Därmed tog han död på spänningen i serien. Vi andra kan inget göra åt detta på sista deltävlingen. Grattis Rainer till en fin comeback på tävlingscirkusen. Fisket var rätt knepigt i dag det nappade i stort sett hela tävlingen men väldigt stötvis man fick 2-3 mörtar i rad sedan var det stendött 10-15 min för att sedan bli 2 snabba igen. Fiskarna verkade vara skygga för feedern det blev bäst utdelning med små feedrar men även då dog det efter en stund. Man fick dessutom variera betet mycket mellan maggot, majs och mask.
Inte helt oväntat blåste det dessutom halv storm men det har man ju vant sig vid i år.
Här följer resultatet:
Peg Namn Vikt Placering
A1 Rainer Mass 5420 gr 1
A2 Jan Persson 2600 gr 5
A3 Jonas Stridh 4740 gr 3
A4 Sten Rickardsson 4980 gr 2
A5 Johan Mattsson 3420 gr 4
A6 Kristian Ekman 480 gr 6
Feederkungen Rainer i drillningstagen.
Sten drar mört tillräckligt för en andra plats idag.
Janne tyckte det var kul att komma fram!
Kristian börjar fundera mer och mer på hur kunde jag ta mig till feeder VM förra året?
I dag blev det 2 i "säcken" för Krille.
Rainer däremot visar ur de ser ut.
Johan har alltid humöret på topp oavsett.
 
Vill passa på att göra lite reklam för våra kommande internationella tävlingar. Nu till helgen den 26/7 är det dags för Västra meteserien deltävling 4 i Göta Kanal Töreboda. Än är det inte försent att anmäla sig sista dag för anmälan är onsdag.
1/8 sista feederserien på insidan av piren dagen efter 2/8 har vi KM i FK Topp i Karls Grav.
Vill även påminna om vår 10-h tävling för 2-manna lag 9/8 i Karls Grav.
Anmälan till dessa tävlingar görs till mig Jonas Stridh 0520-36115 eller 0520-19351 senast 3 dgr innan tävlingen.
 
Glöm inte heller att anmäla Er till Karpfestivalen på Skara sommarland. Se inbjudan på meteplanket eller FK TOPPs hemsida. OBS! Till Karptävlingen måste man anmäla sig enligt inbjudan ej till mig.
 
I går söndag var det åter dags för en göstur. Denna gång satsade jag och daniel på trolling. När vi sjösattebåten vid 10-tiden var det vita gäss i hela viken men vi stävade ut lite försiktigt och drog över till andra sidan sjön där vinden inte var lika ihärdig. Men vi hade vädergudarna på vår sida i dag, vinden avtog ganska snart och vi fick en trevlig dag på sjön. Det utlovade regnet höll sig dessutom borta. Vi fiskade med 2 spön då man bara får trolla med ett spö per person i denna sjö. Vi satsade på nissar i dag 15-18 cm i färgen "Mjörnsjödildon" lokalt namn på färg 013. Klassisk trollingfart för gös 0.9-1,4 knop. Ganska omgående högg ett par småttingar. Jag vet en som sa förra veckan att vi kör trolling i stället så får vi upp snittet! Det visade sig att minigösar gillar stora vobbler också vilket man naturligtvis redan visste men man blir ändå lika förvånad hur aggresiv gösen är. Till slut lyckades vi dock få en skaplig gös på ca 3,5 kg. Inga jättar idag heller men med trevligt sällskap och gott fika klarar man sig länge. 
Dagens största, det var ju himla tur att det var Daniels "nappatur" så han fick ro i kroppen då vi alltid tar varannan fisk och oftast har de större hakat på när det varit min tur.
Ännu en för den ljusskygge.
Pump that bad boy.
 
Det var det hela för denna gång skitfiske på Er fiskevänner.
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Grattis till segern Rainer / Mvh Jocke Gustafsson

Svar: Skall hälsa honom och tacka.
fiskeshopen.blogg.se