Helgens fiske.

På lördag e.m blev det en tur med båten på älven för lite drop shot fiske med Daniel Andersson.
I dag hade vinden vänt till ganska kraftig sydvind vilket gjorde driftfisket svårt då man driver
uppströms. Efter lite försök med att drifta utan att få riktig kontroll på fisket och endast
var sin borre landade beslöt vi oss för att ankra. Sökte upp en brant där vinden låg på och
gott om betesfisk syntes på lodet. Andra kastet gav en ca 4 kgs gädda för mig som skar mig i fingret
så jag blödde ner hela båten men det var bara att ta en bit trasa runt och sätta på ett gummiband och
köra vidare!. Daniel fick något kast senare en något mindre gädda. Mellan 17.00-17.15 blev det en
intensiv kort napprusch av abborre, långsamt invevade dropshottackel med sänket släpande i botten
även idag på ca 8 m djup gav bäst utdelning. Jiggar i naturfärger dominerade. Vi ankrade om
ett antal gånger till och fick några borrar till på varje ställe även ett par smågäddor till.
Ett trevligt e.m fiske i den varmaste dagen hittills i år hela + 17 gr!

Snart dags för tävlingssäsongen att dra igång. Så idag söndag fick det bli ännu ett träningspass
vid Nossan. I dag tillsammans med Rainer Mass som skall göra tävlingscomeback efter 29 års
uppehåll. Frisk vind idag ca 15 m/s så vi satte oss där jag fiskade förra måndagen då man sitter
fint i lä. Vi slapp i varje fall regn och fisken nappade bra dock var det bara riktigt smått idag.
De större individerna har nog simmat till lekplatserna. Jag fiskade take a part 11,5 m medans
Rainer körde med en hederlig 7 metare. Idag dominerade småmörten fångsten men vi fick även
björkna och några småbraxen och löjorna har vaknat. Jag fick ihop 8,3 kg och Rainer 7,2 kg på 4 h.
Större skillnad var det visst inte på nästan 30 års mer tävlingsfiskande. Rainer gjorde en riktikt bra
första träning. Vi får se vad det betyder när "allvaret" drar igång!

Rainer med sina 7,2 kg småfisk.
 
Gäddan som skar mig. Tog på Hyper teez, den lille norsen!
 
 
Även mört hugger på drop-shot som synes.
 
Inga större borrar idag, men lika kul som vanligt när det smäller, 0,35 kg.
 
Söndagens Nossan resultat för mig 8,3 kg blandade småfiskar.